Ioan Miclău: „Restituiri şi aduceri aminte“

„Cu multi ani inainte, poate vreo cincisprezece-optsprezece, scrisesem un fel de nuvela intitulata „Fiica lui Faraon”. Stiu ca aproape am terminat-o dar nu sunt sigur totusi daca voi reusi sa o recuperez in intregime!” Nu am inteles niciodata, si nu inteleg nici azi, ce legaturi adanci fac istoriile stravechi sa revina in imaginatia oamenilor peste mii de ani. Vorbesc despre imaginatiile intuitive ale poetilor si scriitorilor despre care se zice chiar si in gluma, ca sunt umblatori cu capetele prin nori. Pe aceste, si multe alte considerente am lasat si eu deoparte aceasta nuvela, mai ales ca nu vin din acele pamanturi ale piramidelor egiptene si ale baltilor Nilului. Totusi ce frumoase versuri a inchinat si Eminescu al nostru acelor pamanturi. Iata ca azi, auzim cum de fapt civilizatia carpato-dunareana-pontica rasarea cu mii de ani inaintea celei sumeriene. >>>>

iunie 24, 2008. 1. Lasă un comentariu.

Daniela Voiculescu: „Despre cărţile mele“

Prima mea carte de poezii, “Anahata”, a fost lansată pe 8 noiembrie 2004, în cadrul clubului “Societatea literară”, condus de poetul Virgil Diaconu. Editorul cărţii a fost “Vasicos Media”. Anahata este numele centrului energetic al omului, situat la nivelul inimii, care mediază iubirea… Prin această carte, am dorit să aduc aminte de miracolul iubirii, şi am dedicat-o fiului meu, Horia, miracolul meu!
A doua carte de poezii şi eseuri, “Nsoromma”, am scris-o în trei luni. Aceasta a apărut la editura Carminis şi am lansat-o pe 30 mai 2007, la Biblioteca Judeţeană “Dinicu Golescu”. Titlul cărţii este un simbol adinkras, “copilul cerurilor”, şi reprezintă protecţia supremă, unul dintre ochii lui Dumnezeu.
>>>>>>>

iunie 24, 2008. santier literar. Lasă un comentariu.

Victor Martin: „Partidul de export“, un nou roman science-fiction

Cel mai recent roman science fiction al scriitorului Victor MARTIN, numit « Partidul de export », este o epopee politic-science fiction. Prima parte a acesteia a apărut în anul 2004 sub numele « Elogiul muncii de partid », iar partea a doua în 2007 sub numele de « Noaptea oraşului ilustrat ». Din cauza asta, faptul că poate fi considerat o reeditare e numai o părere.

Multe fragmente, luate separat, au note orwelliene, iar, în ansamblu, scrierea e o epopee de natură tolkieniană. O epopee politic-science fiction. Originalitatea constă în tratarea diferită a politicului şi în crearea unei mitologii fără precedent, totul tratat cu mijloacele science fiction-ului. Trece, firesc, de la „cea mai anormală lume posibilă” orwell-huxley-ană, la cea mai normală lume imposibilă, caracteristică SF-ului.

„Partidul de export” nu este nici un roman greoi, nici uşurel. Este un roman greu, care se citeşte uşor, autorul reuşind să te ţină în priză pe sute de pagini. Este o „construcţie romanescă multidimensională, dinamică”. >>>>

iunie 24, 2008. carti noi. Lasă un comentariu.